Opdracht #3 – schetsen van assets

Ik heb schetsen gemaakt voor een applicatie die het samenstellen van een modulaire smartphone mogelijk moet maken. Onder elke schets staat kort een toelichting.

schets05

De klassieke manier van selecteren met formulier elementen. In deze schets kan eerst een onderdeel geselecteerd worden, die vervolgens toegevoegd wordt aan de lijst van onderdelen die de gebruiker in zijn/haar telefoon wilt. schets06

Dit is een visuele weergave van de lijst hierboven, waarbij meteen duidelijk wordt dat de onderdelen in de telefoon komen. Onderdelen zouden vanuit een keuzelijst in de telefoon geschoven kunnen worden. schets07

Om het mogelijk te maken om te spelen met de plaatsing van onderdelen heb ik een schets gemaakt waarbij de onderdelen in een 3d-weergave staan. De pijlen geven aan dat onderdelen in en uit de groep geschoven kunnen worden.

schets08

Een manier om een laag binnen de telefoon te selecteren. De bovenste laag is de voorkant van de telefoon,daaronder is een laag met bijvoorbeeld de processor en de batterij, en achteraan zit de achterkant van de telefoon.

schets09

 

Een minder ruimtelijke interface, waarbij onderaan een onderdeel geselecteerd kan worden. Met de pijltjes kan gebladerd worden in alle onderdelen. Als een onderdeel geselecteerd is kan boven een type onderdeel geselecteerd worden.

 

 

schets10\

Dit is een andere versie van de schets hierboven, met in plaats onderaan de onderdelen links een lijst met tabs. Het type onderdeel kan nu gekozen worden door te bladeren met de pijltjestoetsen.

schets01

In deze schets heb ik het selecteren van onderdelen en types gecombineerd met het verplaatsen en vergroten/verkleinen van onderdelen. De schets geeft weer dat zodra een onderdeel is geselecteerd (door er op te klikken) er een type kan worden gekozen met behulp van de pijltjesknoppen. schets02

Een methode om een kleur te kiezen voor de behuizing van de telefoon. Het kiezen van een kleur gebeurd simpelweg door het klikken op een kleur.

schets03

 

Deze schets laat zien hoe uit een lijst een patroon voor op de behuizing kan worden gekozen. Als een patroon gekozen is wordt deze getoond op een afbeelding van de telefoon.

 

schets04

Deze schets combineert het kiezen van een patroon met het kiezen van een kleur. Het patroon kan gekozen worden door te bladeren met de pijltjestoetsen, de kleur kan gekozen worden door te schuiven met een schuifje en in het vak een plek te kiezen waar de kleur donkerder of lichter is.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *