Opdracht #7 – verslag desktopreview

tops

– Bovenaan staan duidelijk de stappen van het proces: adres, bezorgen tot betalen – Pascale Nottroth
Dit ga ik dus houden, ik wil onderzoeken hoe ik het nog duidelijker kan maken want blijkbaar geeft dit houvast aan de gebruiker

– Er zijn suggesties om mensen te prikkelen – Stefan Ramdhari
Suggesties zijn dus blijkbaar goed omdat ze mensen aanzetten tot kopen. Een designkeuze kan zijn om het blok groter te maken, of het op een prominentere plek te zetten.

– Suggesties zijn handig om tips te geven over de onderdelen van een modulaire smartphone – Stefan Ramdhari
Suggesties helpen bij het maken van de juiste keuze, ze kunnen misschien naast de gekozen producten staan zodat ze specifieker worden, of suggesties kunnen verplaatst worden naar het customizing gedeelte zodat ze eerder van pas komen.

Tips

– Er is geen grote knop aanwezig om te bestellen – Pascalle Nottroth
De weergegeven stappen zijn goed, maar blijkbaar zien mensen niet meteen hoe ze naar de volgende stap kunnen gaan. Deze knop kan subtiel, maar ook opvallend zijn, door kleur, vorm en grootte. De plek kan ook nog verschillen.

– Er is geen grote knop aanwezig om terug te gaan naar het customizing gedeelte – Carine Zilvold
Deze tip heeft dezelfde strekking als de bestelknop, en dezelfde designkeuzes. Deze knop moet  ook in de buurt van de bestelknop staan.

– Suggesties kunnen ook vervelend zijn, zet het misschien onder de gekozen producten in plaats van ernaast – Pascale Nottroth
Blijkbaar moet ik oppassen met de suggesties, die ook een top waren. Ik denk niet dat het verplaatsen van de suggesties naar beneden de goede oplossing is, ze vallen dan niet meer op. Als ik de suggesties specifieker maak en kleiner denk ik dat ze ook niet meer vervelend zijn.

Conclusie

Er zijn twee belangrijke elementen die aanpassingen nodig hebben. Dat zijn de stappen en de suggesties.

  • De stappen: belangrijkst omdat ze mensen door het proces helpen
    Wat moet er gebeuren: knoppen toevoegen waarmee de gebruiker terug en vooruit kan in het proces
  • De suggesties: Minder belangrijk omdat ze niet essentieel zijn voor het proces, maar kunnen ze de ervaring verbeteren.
    Wat moet er gebeuren: De suggesties moeten specifieker en vervolgens kleiner in de productlijst worden geplaatst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *