DesignThis! experiment tekenen

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met het tekenen van het verhaal bij mijn game. Vandaag heb ik mijn tekeningen mee naar school genomen en aan mijn klasgenoten laten zien. Ze waren nog niet allemaal af maar idee was duidelijk. Bij één tekening kreeg ik de volgende opmerkelijke feedback:

“Het ziet er verkeerd uit dat de jongen op die manier achter het meisje staat…”

Ook dachten mijn klasgenoten dat het meisje de moeder van de jongen was omdat die er zo jong uit zag, en het leek voor hen alsof het meisje over een tafel gebogen lag.

Op basis van deze feedback heb ik de tekening zo aangepast dat het meisje nu achter de jongen staat. Op deze manier kunnen er geen verkeerde ideeën meer ontstaan. Ook heb ik de achtergrond van het gat in de muur zwart gemaakt, zodat het duidelijk een gat is waar de jongen en het meisje uit komen.

 

panel021

panel021b

Daarnaast hebben we tijdens de les een oefening gedaan waarbij het hoofd, de hand en het hart duidelijk wordt.

Hart (gevoel): Identificeren met het personage.
Hand (praktisch): spelen met de controller op een immersive manier.
Hoofd (logisch): Oplossen van het mysterie.

Sterke punten: Het is immersive, spannend en je kunt je inleven in het personage.

Zwakke punten: Niet iedereen zal het concept aanspreken en sommige mensen zullen het ronduit verkeerd vinden dat het een game is met een voodoo achtige controller.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *