DesignThis! Gameplay

Voor mij was nog niet helemaal duidelijk hoe ik mijn levels ging bouwen. Ik wist dat er een speler op het scherm kon stond die kon rondlopen maar wat er moest gebeuren om een level uit te spelen wist ik nog niet. Daarom ben ik levels gaan schetsen met objecten en personages die zich in de levels bevonden. Daarna heb ik heel simpel uitgeschreven wat er moest gebeuren om het level uit te spelen zoals bijvoorbeeld: “Bram zit opgesloten – Open de celdeur”. Natuurlijk kan een level niet zo simpel zijn, en daarom ben ik extra stappen gaan toevoegen zoals “Bram zit opgesloten – Zoek de sleutel – Open de celdeur”. Dit bleek een hele fijne manier te zijn om het level uit te denken omdat ik makkelijk stappen kon toevoegen en schrappen en zo de moeilijkheidsgraad van het level kon beïnvloeden.

IMG_20160616_140821

IMG_20160616_140828

IMG_20160616_140838

IMG_20160616_140844

2 gedachten over “DesignThis! Gameplay”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *