DesignThis! Muziek en geluiden

Vandaag heb ik aan mijn klasgenoten twee richtingen voor mijn project voorgelegd. Ik kon extra levels gaan bouwen of het level dat ik nu af heb verder uitwerken. Mijn eigen voorkeur ging uit naar de tweede optie en mijn klasgenoten waren het met mij eens. Iemand merkte op dat er tijdens de expo ook geen tijd is om meerdere levels te spelen.

Daarom ben ik in de les begonnen met het toevoegen van geluiden aan mijn spel. Ik heb achtergrondmuziek toegevoegd en het geluid van voetstappen wanneer iemand loopt in het spel. Op die manier kon ik in mijn code experimenteren met loops en conditionele geluiden. Ook heb ik verschil aangebracht in het volume zodat  de voetstappen boven de achtergrondmuziek te horen zijn.

De geluiden heb ik uitgezocht op freesound.org. Ik heb verschillende geluiden beluisterd  om een keuze te kunnen maken. Zo kwam ik tussen de geluiden van voetstappen ook geluiden tegen van voetstappen in het water of in de sneeuw. Die geluiden zijn misschien interessant om te gebruiken bij verschillende omgevingen in het spel.

Na de les heb ik met Arend Kamp gebrainstormd over andere geluiden die ik in het spel kan gebruiken. Ik wilde zelf nog een geluid toevoegen bij het uitspelen van het level en een verschil in achtergrondmuziek tussen het stripverhaal en het spel. Arend merkte daarbij op dat hij het geluid dat ik nu heb gebruikt goed vond passen bij het spel, maar minder goed bij het stripverhaal. Ook zou hij nog geluid willen horen bij het vinden van een object zoals de bril. Tenslotte dacht hij geluid te horen bij het openen van de inventaris terwijl ik daar geen geluid onder had gezet. Hij beschreef daarbij zelf een schuivend geluid dat ik er nu zeker aan wil toevoegen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *